En tuff liten ängssmygare från i somras

 
 
Den tillhör familjen tjockhuvuden och flyger från slutet av maj till mitten av augusti. 
 
 
Den är den största av de gulbruna smygarna. Vingbredden är 25 -34 mm.
 
 
Har sett mindre tåtelsmygare förut och svartfläckig glanssmygare. De jag har kvar att se av de gulbruna smygarna är ...
 
 
... gulfläckig glanssmygare och silversmygare. 
 
 
Blir kanske lite svårare att hitta då den ena är missgynnad och den andra inte finns i mina strövområden. Utan högre upp i Sverige.
 
 
Liten men tuff.
 
 
Tror att det här bilderna visar en hane.
 
 
Så söt där den sitter på mitt finger och tittar mig rakt in i ögonen :)
 
 
Här syns den långa snabeln som är på väg in i lupinen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0