Ett duvpar i vår björk

Jag stod nedanför vår björk och tittade på alla sorkhål i gräsmattan när en duva kom flaxande rätt så nära mig.
Hoppsan tänkte jag och tittade vidare på vår stackars gräsmatta.
 
 
Sen flaxade det till igen och jag tittade upp i björken ovanför mig. Där var duvan jag sett nyss, den satt där med med bomaterial i näbben. Jag följde den med blicken ...
 
 
... när den ganska snabbt spatserade in mot stammen ...
 
 
... och där var boet och en söt liten duvdam. Hon tittade med förvåning och lite räddsla i blicken på mig där jag stod med kameran i högsta hugg.
 
 
Men så roligt tänkte jag ...
 
 
... nu blir det förhoppningsvis en hel duvfamilj i vår björk.
 
 
Det ska bli så spännande att följa dem ...
 
 
... turturduvorna ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0