Aurorafjäril hona som nattgäst

 
Den här aurorafjärilen satt på den här blomman från 16.00 till kl. 09.00 nästa dag. Blomman hade vissnat på morgonen så då tog jag och flyttade den till en annan blomma och där satt den ett tag men sedan flög den äntligen iväg. Började faktiskt bli orolig att den var sjuk eller något :)
 
Tidigare på dagen satt den först i mitt växthus och sedan hade jag sett att den blev uppvaktad av en stilig aurorahane ute i vår trädgård men jag tror aldrig att de fick till det innan han flög vidare. Får se om jag lyckades få någon bild på uppvaktningen, har inte hunnit kolla än. Jag lägger in den här lite senare i så fall :)
 
Tyckte att jag fick till ett häftigt foto. Det skedde av misstag men det är av misstagen man lär sig :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0