Harungen

I dag är det en ny strålande sommarmorgon med nya upplevelser :)
 
Det första intressanta jag såg i morse var den här lilla harungen som nu har blivit ganska stor. De har bott här i närheten av vårt hus sedan de var små och man ser dem då och då :) 
 
 
När jag såg honom första gången i dag så satt han och mumsade i sig rödklöver till frukost. Här är har han skuttat iväg en bit och han är lite rädd för mig som står på altanen och fotograferar honom, men han stannar modigt  kvar ...
 
 
Här har han lugnat ner sig och satt sig till rätta och där satt han kvar när jag sakta smög mig in igen :)
 
De kommer mest om mornarna och sena kvällar och så skvätter de förstås lite harpluttar här och där som våra hundar bara älskar ♥. Harpluttarna är för dem som lördagsgodis för ett barn :)
 
Lite konstigt är det ändå att de vill vara runt vårt hus fast vi har våra stora hundar som vakar över allt som rör sig i deras närhet. De har haft tur många gånger :) Kanske är det för att Cassie är gammal och att Sheila mest har uppmärksamheten riktad mot de små sorkhålen i gräsmattan. Sorkarna, kan jag säga, har inte alltid haft samma tur som hararna ... :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0