Morgonpromenad på isen

 
Det här är faktiska en färgbild även om man får leta en hel del för att ana några färgnyanser :)
 
 
Samma här :)
 
 
Bilderna i det här inlägget är från hundarnas och min morgonpromenad.
 
 
Ingen sol i dag men vackert är det ändå.
 
 
En båt full av is låg på strandkanten ...
 
 
... och här är hundarna.
 
 
Älskar alla istappar som hänger i grenarna här och där, och jag kan inte låta bli att fota dem :)
 
 
Den här bilden ser riktigt kall ut men faktum är att det var riktigt skönt ute i dag :)
 
 
Alla isbilder får mig just nu att tänka på farbror Rimfrost och Kung vinter i sagoboken "Olles skidfärd" av Elsa Beskow. Det var ett antal år sedan jag läste den men kanske är det snart dags igen :)
 
 
Innan vi kom ner till isen så mötte jag ett gäng som skulle ut på isen för att ha en pimpeltävling.
 
 
Jag frågade dem hur tjock isen är just nu och fick till svar att den är ca 15 cm. 
 
 
De tävlande gick ganska långt ut på sjön och även en fyrhjuling åkte ut, så jag kände mig ganska säker på att isen skulle hålla även för mig och hundarna.
 
 
Pimpeltävlingsgänget hade också sett att jag inte hade några isdubbar på mig så jag blev genast erbjuden att låna ett par då de inte ville att jag skulle gå på isen utan, och det var ju jättesnällt :) Hade jag inte haft isdubbarna på mig hade det förstås inte blivit just den den här ispromenaden heller. 
 
 
Då hade jag hållt mig mer längs stranden där jag vet att det är grunt :)
 
 
Det var halt för hundarna på isen men jag hade broddar på stövlarna och klarade mig rikigt bra :)
 
 
 
 
 
Här funderade vi på om vi skulle gå förbi bryggan och fortsätta en bit till ...
 
 
... och det gjorde vi. Här är vi förbi.
 
 
Isen ser lite osäker ut på den här bilden men den var faktiskt helt ok :)
 
 
Nu är vi på väg in i viken där vår båt låg i somras.
 
 
Därifrån blev det sedan en mysig skogspromenad till bilen och sedan for vi hem för att äta en sen men efterlängtad frukost.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0