Fågelräkning 2016

I helgen var det fågelräkning och som vanligt så är fåglarna någon annanstans när de ska räknas :)
 
 
De här två blåmesarna kom iallafall på besök. 
 
 
Jag hade till och med gjort egen fågelmat ...
 
 
... lagt ut ost ...
 
 
... och frön av alla de slag samt nötter och äpplen.
 
 
Jag hade till och med köpt jordnötssmör och smetat på lite här och där men ...
 
 
... någon invasion blev det inte. Hacke kom iallafall och åt hemmagjord mat som jag hade fyllt på i en kokosnöt.
 
 
Den här blåmesen såg rolig ut när han kröp in i fågelmatarspiralen :)
 
 
Här har en annan blåmes satt sig för att käka lite äpple.
 
 
Och den här blåmesen satt prick stilla på kokosnöten i säkert minst två minuter, konstigt, men jag har sett att småfåglar gör så ibland även i grupp.
 
 
När snön ännu låg kvar hade jag en massa domherrar till lunchbjudningen.
 
 
De försökte jag locka hit igen men det gick inte i år.
 
 
Bättre lycka nästa år.
 
 
De arter jag såg i år är; Pilfink, talgoxe, blåmes, grönsiska, entita, större hackspett, koltrast, skata, nötvecka, grönfink, gulsparv och till sist en ormvråk som sakta flög över vår fågelmatning. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0