Båttur till Rastaholm i juli

 
 
Här sitter jag på bryggan och väntar på att bli upplockad. Passade på att yoga lite på bryggan medan jag väntade :)
 
 
Efter att jag hoppat på båten och haft en skön båttur kom vi så fram till vårt mål; Rastaholms Värdshus.
 
 
Har aldrig varit här förut men det var verkligen en fin plats att besöka.
 
 
Här spanar vi in menyn och dricker lite vatten i hettan.
 
 
Det var en otroligt vacker utsikt från verandan där vi skulle inta vår lunch, så underbart.
 
 
Här har jag spanat in ett annat bord åt oss för det var alldeles för varm där vi satt. Parasollet där var lite sönderblåst men här blev det kanon och strax serverades jag en jättegod fiskgryta med aioli och bröd och jag bara njöt.
 
 
Det här såg väl mysigt ut också :)
 
 
Här kollar vi in insidan och den var inte så dum den heller.
 
 
Målningar i taket bland annat.
 
 
Vid röda pricken är vi :)
 
 
Här åker vi iväg igen och lämnar Rastaholms värdsshus mätta och belåtna.
 
 
Hit kan jag åka jag gärna tillbaka nästa sommar :)
 
 
På hemvägen åkte vi förbi Birka (Björkö). Ansgars kors anas uppe på berget. Läser på Wikipedia att korset restes 1834 till 1000-årsminnet av Ansgars ankomst till Birka.
 
 
Hade varit kul att gå iland men det får bli en annan utflykt :)
 
 
I stället åkte vi en bit till, sedan stannade vi till och tog ett dopp. Tror det var ca 22 grader i Mälaren, sååå svalkande och skönt :)
 
 
Det här seglet var så vackert och färgglatt att det fick vara med på bild :)
 
 
Så här fint kan det vara på Mälaren en sommardag i juli. Vattnet låg kav lugnt, nästan som en spegel ♥
 
 
Tack för en härlig sommarbåttur :) ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0