Besök i växthuset

 
Häromdagen när jag tittade in i växthuset innan jag skulle åka till jobbet fick jag se den här citronfjärilen ...
 
 
... som med fladdrande vingar desperat försöker komma ut i friheten.
 
 
Jag lyckades fånga in den efter ett tag ...
 
 
... och då satt den villigt kvar på mitt finger. Lyckades fota den med min vänsterhand med hjälp av mina knän :)
 
 
Den verkade jättehungrig för den sökte med sin sugsnabel på mitt finger.
 
 
Jag fick ut den och den stannade kvar i min hand trots vinden som blåste lite på vingarna. Jag satte den i en björk men inte ens då flög den. Jag väntade lite men den bara satt och satt. Då retade jag den lite så den skulle flyga iväg men då dalade den som ett löv ner på gräset. Tror den var helt utmattad efter alla flyktförsök i växthuset.
 
 
Så då kom jag på att bergenian blommar så jag tog med den dit. Och vips så började den suga nektar som aldrig förr :)
 
 
Här kommer Sheila och undersöker vad matte håller på med :) ...
 
 
... men det struntade fjärilen i ...
 
 
... den bara åt och åt :)
 
 
Så då kände jag mig nöjd och lämnade fjärilen vid det blommande matbordet och åkte till jobbet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0