Nu startar jag min odlingssäsong

 
Det ska bli så spännande :) Stengolvet saknas ännu men ...
 
 
 ... nu ska jag först förså tomat och gurka inomhus så det tar ett tag innan de ska ut i växthuset.
 
 
Så i dag har jag lärt mig att tillverka små krukor av tidningspapper :) När plantorna sedan blir störra ska man lätt kunna sätta ner dem i en större kruka utan att ta bort papperskrukan eftersom den förmultnar, och det låter ju toppen :)
 
 
Den första papperskrukan jag gjorde rev jag sönder då den satt för tajt runt trämallen, men sen gick det bara bättre och bättre :)
 
 
Och här är nu 15 papperskrukor fyllda med såjord och tomat- och gurkfrön.
 
 
Jag har fuktat jorden med vatten från en spayflaska. Sist men inte minst ligger också gladpacksplast över alltihop. Har verkligen försökt att göra detta rätt, hoppas nu att fröna kommer att gro till fina och kraftiga
plantor :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sven Olof Södervall

Spännande! Lycka till!!

Svar: Tackar :)
None None

2015-03-23 @ 13:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0