Utflykt till Fjärilshuset

 
Då vädret inte är toppen direkt så tog vi en tur till Fjärilshuset :)
 
 
De första vi mötte när vi kom in var de här små vaktelungarna som gick omkring på marken. Det var lite läskigt då det kändes som om man skulle kunna råka trampa på dem medan man hade blicken riktade uppåt i jakten på de vackra fjärilarna. Men det gick bra :)
 
 
De här fjärilarna i Fjärilshuset har jag ingen aning om vad de heter men vackra är de :)
 
 
Tropiskt varm var det här inne.
 
 
De här fjärilarna var väl häftiga, de ser ut som vissna löv :)
 
 
Den här tror jag iallafall är en Ugglefjäril.
 
 
Fjärilar med svalstjärt tycker jag är så vackra men här var de svåra att fota.
 
 
Tittut :)
 
 
Snygging :)
 
 
Den här var det fler som ville fota men ...
 
 
... det var inte lätt för den flög iväg hela tiden. Fick iallafall den här bilden på en riktigt stor fjäril :)
 
 
Den här fjärilen på apelsinen längst ner var fint svart och vitmönstrad.
 
 
 
Här hänger alla puppor i rader ...
 
 
De här fångade jag mitt i en kärleksakt.
 
 
Det fanns en hel del fjärilar i luften och på blommor o löv.
 
 
Här är ugglefjärilen igen ...
 
 
... och här är en fjäril till som jag hade svårt att fånga på bild men ett litet smygfoto blev det iallafall :)
 
 
Som avslutning innan hemfärd gick vi förbi de fina koppartälten. Läste nu på nätet att de uppfördes mellan 1787 -1790 och att de sedan 1935 är förklarade som statliga byggnadsminnen .
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0