Första gurkan är skördad :)

 
Kändes som det var dags för en uppdatering här på bloggen gällande växthusprojekt så här kommer några nytagna bilder. Jordgubbar har jag ätit många under juni månad, jättegott :)
 
 
Här ligger Cassie och och har det skönt, kanske vaktar hon gurkorna :)
 
 
 
För titta vad som gömmer sig här bakom gurkbladen ...
 
 
... den här ska vi strax skörda, ska bara jämföra den med en köpegurka först :)
 
 
Titta, här är min ekologiska gurka och en köpt ekologisk gurka. Nästan lika stora :)
 
 
Så här fin var den inuti, min första gurka från ett pyttelitet frö. Jag lyckades :) och god var den också:) Vi åt den med bara lite salt uppepå, så gott :)
 
 
Så här långt har vindruvorna kommit :)
 
 
Insekter hälsar på då och då i växthuset, de flesta får hjälp av mig om de inte  hittar ut själva :)
 
 
En fingerborgsblomma (en av mina favoriter) har växt upp strax utanför mitt växthus, underbart ;)
 
 
Älskar den här blomman ♥
 
 
Bara en bild till ... ;)
 
 
Annars har växtligeheten kommit igång ordentligt som ni ser.
 
 
Inne i växthuset har jag också mitt olivträd och ...
 
 
... några krukor lavendel. Det är riktigt roligt med växthus/uterum kan jag tala om och jag känner mig så nöjd med denna investering ♥♥♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0