Fågelräkning i helgen

 
Tuff blåmes ...
... och en talgoxe som jag fotade jag förra veckan.
 
 
 
I dag på fågelräkningslördagen har jag sett sex Koltrastar, tror att det är 3 par.
 
Det är roligare att fota hanarna för de har så fina gula näbbar.
 
 
Det här tror jag är en Entita men Talltitan och Entitan är så lika varann så jag kan bara gissa.
 
 
Här är den igen nu i svartvitt. Gillar vingarna.
 
 
"Entitan" får vara med i några olika vinklar på några bilder till ...
 
 
Den samlar på nötter och flyger fram och tillbaka för att hämta dem ...
 
 
... vilket stämmer bra med fågelboken :) Två Entitor/Talltitor har jag räknat i dag.
 
Här kommer mer koltrastbilder :)
 
 
Näbben matchar äppelskalet, snyggt :)
 
 
Här sitter en i bakgrunden och lurar.
 
 
Och här är mitt växthus i vinterskrud.
 
 
Vi har inte satt fast spröjsen ordentligt än så några har ramlat ner och ställts på en torr plats tills vi får lust att spika, men några sitter kvar riktigt bra.
 
Totalt har jag i dag sett 10 olika fågelarter. Får se om det kommer någon mer i morgon :)
 
 
Annars har hundarna fått busa i snön i dag ...
 
 
... och jag har tagit årets första skidtur, underbart :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0