Egentillverkad fåglemat

 
Nu har fåglarna fått smaka på min fågelmat och de verkar gilla den, kul :)
 
 
Taljoxen kom ...
 
 
... blåmesen ...
 
 
... och entitan.
 
 
Hacke håller sig till den vanliga födan än så länge ...
 
 
 
Så fin liten blåmes på frostig kvist ...
 
 
 
Vackra isblommor växer utanför knuten :)
 
 
Här har jag gått in en stund och vad händer utanför fönstret ... fåren intar den stora jordhögen som stupar brant på andra sidan, hur ska det gå?
 
 
De klarade det bra, ingen föll :)
 
 
 
Ett fågelmatshjärta tillverkade jag också ...
 
 
... och fyllde på alla fågelmatare med en massa gott.
 
 
Upptäckte gråsiskorna nere på marken. Ska slänga ut lite mer mat till dem och andra fåglar som mest håller till på marken.
 
 
Mera isblommor ...
 
 
Blåmes har spanat in maten och är på g ...
 
 
Mums, mums med frön cocosfett och margarin.
 
 
Å här kommer entitan ...
 
 
... och nötveckan kryper upp och ner för ekstammen, så fin.
 
 
Koltrasten kom också på besök i dag.
 
 
 
 
Den här taljbollen ramlade ner i går och nu har taljoxen tagit den i besittning.
 
 
Blåmesen till höger har en härlig ätstil :)
 
 
Hörde på tv att våra vinterfåglar mest behöver fet mat för att inte frysa ihjäl, inte för att svälta ihjäl som jag trodde. Fettet bildar liksom vinterkläder åt fåglarna :)
 
 
Är det här en grönsiska tro?
 
 
 
Vad tittar Sheila på?
 
 
Kan det vara en ekorre?
 
 
Japp det var det :)
 
 
Fåren har nu lagt sig och verkar ha det riktigt mysigt i snön ...
 
 
... medan solen värmer dem litegrand.
 
 
Den här bilden tog jag genom fönstret när jag kom in i värmen. Som ni ser så har linsen immat igen men fåglarna var så söta så de får visa upp sig här på bloggen ändå :)
 
 
Hoppas snön får ligga kvar ett tag till :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0