Håbo festdag med Lasse Åberg, Stig-Helmer m fl.

 
I dag på Håbo Festdag skulle statyn av Stig Helmer avtäckas av Lasse Åberg o det kunde ju vara lite kul att vara med på tyckte jag.
 
 
Men jag var lite sen så i början såg jag ingenting för det var så mycket folk. Jag bara hörde delar av talet som Sven Melander höll medan jag gick runt o letade efter en lucka. Men till slut lyckades jag iallafall se ryggtavlorna på Sven o Lasse som ni ser här :)
 
 
Men här har vi äntligen Lasse Åberg framifrån och i bakgrunden syns en del av statyn.
 
 
Och här är Lasse i helfigur och han har cyklat hit kan jag se på bandet runt höger ben:) I bakgrunden ser jag också Janne Schaffer och Klasse Möllberg.
 
 
Janne har tungan beredd som ni kan se och Klasse ser riktigt glad ut :) Tror att de ska spela med Electric Banana Band på emftermiddagen.
 
 
Här var det dags för en liten intervju med Lasse och då skingrades skaran för en liten stund och ...
 
 
... nu äntligen får jag se hela statyn av Stig-Helmer framifrån. "Jag är inte rädd - jag kan flyga"
 
 
Sen var det många som ville fota sig med Stig-Helmer o Lasse och båda ställde villig upp :)
 
 
Här blir Sven o Lasse fotograferade och jag passar på att ta några bilder jag med :)
 
 
Otroligt fint väder var det hela festdagen och ...
 
 
... Sven o Lasse log i kapp med solen o gav besökarna flera fina leenden som nu finns lagrade i många mobiler och en och annan kamera :)
 

Kommentarer
Postat av: Sven Olof Södervall

Kul och bra reportage! Men var i Bålsta står statyn? Kram

Svar: Tack :) Den står framför huvudingången till Bålsta Centrum.
None None

2015-08-16 @ 09:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0