En fågelunge i växthuset

 
Den här fågeln har varit i mitt växthus två gånger :)
 
 
Den är ganska liten som syns här.
 
 
Första gången hjälpte jag den att komma ut ...
 
 
... men andra gången försvann den in i tomatdjungeln och då kunde jag inte få tag i den ...
 
 
... så då fick den klara sig själv.
 
 
Och ut kom den för nu är det tomt o tyst därinne.
 
Vad heter den här fågel då? Det är ju svårt att se när fjäderdräkten inte är fullt utvecklad. I fågelboken kunde jag iallafall inte hitta den. Men nu vet jag :) En jobbarkompis man meddelade att det troligen är en rödhakeunge. Och när jag googlar rödhakeunge så ser jag på flera bilder att det verkar stämma jättebra:)
Kul möte ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0