I dag hittade jag ett nytt ställe med ...

 
... Svart trumpetsvamp :) Och det är inte varje dag jag hittar det, så jag blev jätteglad :)
 
 
Se så fina de är. Jag hade hittat en del gula kantareller innan men nu var jag ute efter svarta trumpeter.  Och i mina tankar hade jag just formulerat en önskan om att alla svarta trumpetsvampar skulle komma till mig och så när jag tittade ner så var de där!!!! Helt otroligt :)
 
 
Cassie och Sheila satte jag fast i en omkullfallen trädstam så att de inte skulle trampa ner de fina trumpeterna.
 
 
De flesta växte i små familjer.
 
 
Men en och annan stod för sig själv.
 
 
Här har jag just plockat upp en familj, den fyller hela min hand :)
 
 
När jag plockat nästan alla trumpeter var min hundbajspåse, som jag brukar ha i fickan för säkerhets skull, helt full ...
 
 
... så de höstkantareller jag såg på vägen hem fick sitta kvar en stund till.
 
 
Och här ser ni dagens skörd :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0