Gick på en härlig skogspromenad i dag

 
Kantarellerna har börjat dyka upp både här och där :)
 
 
De här svartblåa skalbaggarna ser jag ofta i skogen, de är riktigt vackra, tror att de heter är tordyvlar.
 
 
Trattisarna har också intagit skogen.
 
 
Här hittade jag ett intressant spindelnät ...
 
 
... se så vackert det är i närbild. Ser ut som det är fullt av silverpärlor i olika storlekar. 
 
 
Mer kantareller ... de här växte utanför jordgetingboet som jag skrev om tidigare. 
 
 
Nu såg jag inte till några getingar längre så jag vågade mig på att sticka in handen i hålan känna på boet. Det kändes som papper :)
 
 
Fina trädsvampar.
 
 
Mums :)
 
 
Dagens skörd. De svarta trumpetsvamparna plockade jag inte själv. Jag stötte nämligen på tre thailändskor i skogen och en av dem, som jag känner lite grand, gav mig svampen. Hon sa att hon inte gillade den så mycket och så tror jag att hon ville vara snäll, då jag just berättat att mitt trumpetsvampställe var just där hon hade plockat dem :) Jag tog emot några stycket :)
 
 
Bara rensningen kvar :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0