Yoga med Yoga Girl

I lördags var jag min kompis Viveca på yoga i Stockholm. Vår "idol" Yogagirl, som vi äntligen lyckats få biljetter till, skulle leda sin yogaklass "Open your heart med Rachel Brathen i Stockholm"
 
 
Här har vi (ca 250-300 tjejer och några killar) just lagt ut våra yogamattor och sitter nu och väntar på att Rachel ska komma in, scenen är redo med yogamatta, kuddar, budda och ljus :)
 
 
Innan jag satte mig ner på mattan hann jag också med att köpa hennes bok som just har kommit ut. Och förhoppningen är nu förstås att få den signerad efter klassen :)
 
 
Och här är hon :) Hon kom in tillsammans med sin man Dennis och deras hund "Ringo-the-Gringo som hon höll i famnen :) När hon satte ner Ringo-the-Gringo sprang han direkt fram till mig och Viveca och hälsade. Kan det vara för att vi båda har hundar eller kände han att jag är ett fan av honom också ;) Han är nämligen väldigt ofta med på de filmer och bilder som Rachel lägger ut på Facebook och Instagram och han är så glad och söt :) Här syns en skymt av honom när han springer över yogamattorna :)
 
 
Och här är vi igång :) 90 minuter yoga med Yogagirl, och instruktioner på de olika rörelsena och poserna får vi levererade på engelska, underbart!!! :)
 
 
Efteråt var vi ganska möra men såååå nöjda ...
 
 
... och efter en liten frågestund var det så dags att gå.
 
Foto: Viveca
 
Men innan vi gick köade vi för att få våra efterlängtade autografer. Eventuellt skulle hon inte hinna med alla innan nästa klass började men vi och stod envist kvar i kön och hoppades... Och till sist lyckades vi med att få både autografer och en varsin kram ♥
 
 
Känner mig fortfarande helt uppfylld av det här yogapasset med Rachel Brathen. Nu ska jag läsa och njuta av hennes fina bok och förhoppningsvis lär jag mig också något av hennes kloka ord. Namaste ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Sven Olof Södervall

Varför fick inte Anita följa med? Verkar vara någon alldeles särskild Yoga! Låter nästan som du blivit religiös. Yogareligionen kanske vore den bästa! Alla är snälla och mjuka i stället för bråkiga och hårda. Kram pappa

Svar: Inte visste jag att Anita gillade Yoga Girl :):) Ja jag har nog blivit lite yogareligiös :) tror också att det nog vore det bästa för för de flesta :) Kram till er båda.
None None

2014-11-18 @ 18:01:37
Postat av: Sven Olof Södervall

Anita har inte en aning om vem Yoga Girl är eller hade inte en aning och inte jag heller. Men av dina texter och bilder att döma verkade sessionen verkligt rolig att vara med om för den som är Yogaintresserad. Kram pappa

Svar: Ja det var sååå bra :) Du har väl DN!? I lördags var det ett helt reportage om Yoga Girl i en av delarna. Kram Susann.
None None

2014-11-19 @ 22:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0