Rödsvansad björnspinnare och två hundar

 
Var ute på ängen och spanade efter fjärilar och fick syn på något ganska stort och gult som flög omkring. Jag sprang efter medan den flög och efter en stund landade den i gräset.
 
 
När jag kom fram så flög den upp igen och jag for efter :) Men till sist lyckades jag föreviga den med några bilder innan den försvann helt. Titta vilka häftiga antenner den har.
 
 
Den heter Rödsvansad björnspinnare och tillhör familjen björnspinnare. Den har en vingbredd på 35 - 50 mm och flyger under juni och juli. Den här är en hane.
 
 
Den här bilden underifrån blev ju inte bra men lite ser man iallafall :)
 
 
Cassie och Sheila är ofta med mig på mina fjärilspromenader. Här ligger de i det fina röda gräset som finns på en  del av den fina ängen/hästhagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0