Ha, ha titta vad jag lyckades med :)

 
Var ute i hagen och tänkte se om jag kunde se några fjärilar trots kylan. Och det kunde jag :)
 
 
Sen hade jag hört att när de är lite kallt ute så är de inte lika aktiva/rädda, så jag tänkte att nu provar jag och ser om jag kan ta upp en blåvinge på mitt finger utan att den flyger.
 
 
Och det kunde jag :) Helt fantastiskt :)
 
 
De brukar ju flyga så fort jag kommer för nära och nu hade jag en av mina favoritfjärilar på mitt finger ... 
 
 
... och den satt faktiskt kvar ganska länge. 
 
 
Här är den ju för sööööt :) Det ser ut som att den spanar in mig :)
 
 
Och nu trodde jag att den skulle flyga ...
 
 
... för den fällde ut sina vingar och vinden blåste till ....
 
 
Och så blåste det till ännu lite mer, det syns på hur blåvingen tar spjärn mot mitt finger medan vinden tar tag i vingen så den ställer sig rätt upp.
 
 
Men den stannade kvar ett tag till som ni ser här :) Känner mig jätteglad för denna upplevelse och förhoppningsvis kunde jag skänka den lite värme från min hand denna kalla junidag :) ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0