Fjärilar, djur och natur i sommarskrud

 
Vad heter den här fina busken tro? ... Nu vet jag, den heter Berberis :)
 
 
En underbar blåvinge vilar på en sten.
 
 
Blåvingen framifrån
 
 
 Hi hi, sötnos :)
 
 
Ormbunkarna tränger sig upp mellan stenar och murket virke från en gammal grind.
 
 
När jag kom gående i hästhagen råkade jag skrämma två fina rådjur. Den här bocken stannade upp ett tag och tittade rakt på mig. Visst är det en riktig goding, så söt :) Just efter det här fotot skällde han som bara den när han tog till flykten och snabbt skuttade iväg in i skogen.
 
 
Maria-Pia nyckelpiga sitter och solar på en snärjmåra.
 
 
En vacker blåvinge till :)
 
 
Den här mindre gullvingen solar medan den samtidigt pustar ut ett tag. Den höll nämligen på och dansade med en annan guldvinge i en faslig fart, så vila behövdes nog alldeles säkert :)
 
 
De här 2 bilderna på blåvingen är fotade med min mobil ... 
 
 
... och det blev ju riktigt bra skärpa, kul :)
 
 
Gillar verkligen det här vackra röda gräset eller vad man ska kalla den här växten, kan det vara en blomma?
 
 
Se bara så vackert den lyser upp i naturen.
 
 
Tjärblomster i motljus är också vackert ...
 
 
... och så till sist den lilla söta t-veronikan som är en av mina favoritblomor ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0