Vildsvinsungar i buskarna

 
När jag var ute på ängen och fotade fjärilar i fredags så prasslade det i buskarna hela tiden och till slut var jag tvungen att se vad det var. Jag sökte med blicken och .... där såg jag en skymt av något brunt och började ana vad det var :)
 
 
Och mycket riktigt, jag hade anat rätt. För där i det höga gräset kom det fram två små vildsvinsungar och här har en av dem fått syn på mig.
 
 
De blev rädda och sprang iväg en liten bit men sen stannade de och fortsatte bökandet.
 
Medan de bökar har jag kommit på att de inte hör så bra, så jag passade på att smyga mig lite närmare men jag höll samtidigt både ögon och öron ordentligt öppna, för mamma vildsvin kunde ju vara i närheten. Hemska tanke :)
 
 
Här är jag bara ca 6 meter ifrån när den här sötnosen, eller kanske det skulle heta söttrynet när det gäller grisar, upptäckte mig och tittade mig rakt in i ögonen eller rättare sagt rakt in i kameralinsen :)
Han såg så kavat ut med jord över hela trynet :) Men nu blev de förstås lite rädda igen och ...
 
 
... lunkade bort en liten bit till innan de försvnn ner med trynena i jorden igen. Jag följde sakta efter medan de var upptagna av bökandet och i och med det glömde mig för en stund :)
 
 
Men nu var den något större griskultingen lite mer på sin vakt. Den kände sig nog förföljd, vilket den ju också var :)
 
 
Så nu lade de benen på ryggen och for iväg så jorden dammade om klövarna på dem .... :) Jag stod kvar en stund och såg dem försvinna in i aspslyet. Sen lämnade jag skogsdungen för att återgå till mina fjärilarna ute på ängen igen.
 
 
Det är kul när det händer något spännande :) Mamman såg jag aldrig till och det var tur det, för så spännande vill jag inte ha det :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0