Bygget går sakta framåt i den extrema sommarvärmen

 
Nu är syllpappen på plats och syllen är på G.
 
 
En storfläckig pärlemorfjäril tittar på oss och suger emellanåt lite näktar från en tistelblomma.
 
 
Här förbereder vi för att spika fast syllen med spikplugg.
 
 
Solen gassar hett över växthuset medan det sakta tar form.
 
 
Cassie har just fått en skön och kall dusch och är riktigt blöt och får därför inte gå in i huset. Här är jag på väg in för att hämta ett måttband och hon ber med sina stora hundögon; snälla matte, får jag följa med ... :)
 
 
Och här har några bilder på en ny medlem i familjen smygit sig in bland växthusbilderna :)
 
 
Det är en Dodge Coronet 500 från 1968.
 
 
Thats it for today!
 
 
På cykelsafari på kvällen fotade jag de här små svalorna. Såg även fem hjordar av vildsvin med ungar, samt rådjur och en hjort som låg och vilade :)
 
 
Det var på väldigt långt håll som jag såg hjorten och de här grisarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0