Båttur och bad med änder och bäver

 
Det är så underbart att komma ner till båthamnen när solen lyser och himlen är blå.
 
 
Här har Christer tagit ett vackert foto på himlen :)
 
 
När vi kom fram till vår lagun där vi brukar bada så funderade vi alla på vad det var som flöt i vattnet. Var det en planka av något slag. Den var ganska långt ifrån oss. Men när vi tittat i säkert tio minuter och sett hur plankan vände huvudet mot oss, dök ner i vattnet och sen kom upp på ett annat ställe flera gånger så kunde vi alla konstatera att det var en bäver som vi såg :) Vi har tidigare varit in till stranden och sett spår av bävertänder i fällda träd men vi har aldrig sett den förut, jättekul :) 
 
 
Sen när vi badade kom familjen And på besök. Ungarna hade vuxit en hel del sen förra gången vi såg dem.
 
 
Förra gången var de lite mer avvaktande när jag matade dem men den här gången kom alla fram och de var riktigt på hugget :)
 
 
De kom så nära att jag till och med kunde klappa de små dunungarna.
 
 
Både mamma och ungar njöt av de goda kanelbullarna och ville bara ha mer :)
 
 
De var så vilda att jag fick hålla för med händerna för att de inte skulle komma upp i ansiktet på mig.
 
 
Men mamma And lyckades ändå slå näbben i min tand en gång, kanske hade jag en bullbit i mungipan för jag åt lite av bullen jag med :)
 
 
Mätta och belåtna små andungar :)
 
 
Sen när vi var på väg hem hade vi plötsligt fått med oss några fripassagerare men de hoppade snabbt ner när V8:an mullrade igång :)
 

Några dagar senare kom också andmamman upp på båten. Hon ville ha mer kex :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0