Allsång på Skansen med Laleh på scen

 
På väg till Skansen med djurgårdsfärjan. Gröna Lund lockar med sina färger, tinnar, torn och krumbukter men dit ska vi inte i dag :)
 
 
Vädret var helt ok, lite moln och lite sol
 
 
Här går det undan i slänggungorna 
 
 
Då var vi framme vid land ...
 
 
... och fort gick det.
 
 
Väl inne på Skansen så möttes vi av de här fina stockrosorna och avlägsen musik.

 
Och sen när vi kom runt hörnet så hittade vi Laleh direkt. Hon och hennes gäng övade för fullt :)
 
 
Klockan var inte så mycket men här på allsångsscenen hände det en hel del.
 
 
Härligt, det här kommer att bli sååå bra ...
 
 
 
 
Jag hade tänkt att besöka några djur när vi ändå var här ...
 
 
... men det blev allsång för hela slanten :) Här håller Petra på att övar inför kameran.
 
 
Medan vi köade för sittplatser såg vi på när artisterna övade och vi i publiken fick också öva :)
 
 
Sen gick generalrepetitionen av stapeln och när vi hade köat i ca 2,5 timmar så fick vi äntligen sätta oss ner ;) Och det var bra för nu skulle allt snart dra igång på rikigt.
 
 
Laleh gav publiken allt vad hon hade och såg ut att ha riktigt kul själv.
 
 
 
Sen kom Ewa Dalgren och överaskade oss :) Laleh och hon sjöng sången ...
 
 
"Ängeln i rummet" tillsammans. 
 
 
Det var full fart hela kvällen.
 
 
Och här har Laleh just avslutat sin show och alla tackar för sig
 
 
 
 
Hej då Laleh och Skansen, djur får jag titta på en annan gång.
 
 
Så var vi på väg hem igen i den ljumma och fina sommarkvällen ...
 
 
Slänggungan snurrade för fullt när vi kom ner till färjehamnen ...
 
 
... och allt såg så vackert ut, nu när mörkret börjat falla och alla färgglade lampor lyser upp ... 
 
 
Gröna Lunds attraktioner.
 
 
Nu har färjan lämnat land och vi lämnar Skansen och Gröna Lund bakom oss för den här gången.
 
 
Nu ska vi bara ta oss ner i tunnelbanan och sen vidare hemåt.
 
 
Dagen efter så gick jag in på Svt-play för att se allsången en gång till och då fick jag se en bit av mig själv innan jag tryckte på play :)
 
 
Här finns jag också med. Jag smög mig fram en bit när allt närmade sig slutet och då kom jag med :)
 
Ja en härlig kväll var det och jag skulle gärna göra om det igen, det var kul att sjunga :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Bra gjort! Att ni bara orkade. Men ska man delta i sången fin, får man lida pin! Eller kolla och sjunga från första parkett i TV-fåtöljen!!

Svar: Ja så är det men det är kul att ha varit med live en gång :) Och sen fick man ta det lugnt dagen efter :)
None None

2014-07-18 @ 13:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0