Getingsommar

Oj vad mycket getingar det är nu under sensommaren. Här inne har vi säkert ca 15 stycken om dagen om vi inte är noga med att stänga dörrarna. Hör just nu hur en surrar i köket ....
 
 
Under sommaren har jag också lyckats bli stucken 3 gånger inom loppet av 2 veckor, det är nästan så man börjar bli van ;)
 
En kröp upp på vaden när jag låg i sängen o vilade, en annan stack mig på ankeln när jag klev i båten i Sigtuna, och en tredje stack mig rakt igenom min tröja och in i magen när jag stod och fotade fjärilar vid min myntabuske. Pust!!!
 
Men jag tycker iallafall att jag inte är lika rädd för dem som jag var innan. De är väldigt jobbiga när man ska äta ute och visst gör sticket ont ett tag men det går ju faktiskt över.
 
Trevlig getingsommar på er allihop och må ni klara er från att bli stuckna :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0