Älskade rådjur ...

 
Plötsligt stod de där, ett helt gäng med rådjur.
 
De var på väg över kullen till åkern på andra sidan vägen tror jag ...
 
 
... men så kom vi farande med bilen. Vi stannade och jag klev ur för att snabbt ta några bilder nu när de var så nära men då blev de förstås rädda.
 
 
De sansade sig dock efter en liten språngmarsh ...
 
 
... och stannade till så jag kunde ta några bilder  :)
 
 
Hanen till höger ser lite tuffsig ut i pälsen, kanske byter han den värmande vinterpälsen till den lite svalare vårpälsen. Honan ser ut att vara klar med sitt pälsbyte.
 
 
Sammanlagt tror jag att de var ett gäng på en 9-10 st.
 
 
En dag på väg hem från jobbet räknade jag till 14 st rådjur på ett ställe :)
 
 
Jag gillar rådjur :) ♥♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0