Trädfällning

 
När vi fällde våra tallar nu i våras så åkte tyvärr ett skatbo med.
 
 
Det var riktigt stort och tungt. Först var det en massa pinnar i botten sedan var det som murat med ett tjockt lager av lera och sen lite finare kvistar och
 
 
... i mitten låg det här fina lilla boet med mjuka och fina strån för äggen att ligga på. Skatparet som blev av med sitt bo flyttade bara ca 10 meter till en annan tall och har nu byggt ett nytt bo, Frågan är nu om de har tagit det här lilla boet till sitt nya bo. Jag hade tänkt att spara det men nu kan jag inte hitta det :)
 
 
Här håller jag på och lär mig att såga med motorsåg. Man får börja med de små grenarna och det är faktiskt riktigt kul :)
 
 
Nu har vi en hel del ved att ta hand om ... undrar om man kan göra något roligt med dem ...
 
 
... Nej :) det är inte jag som har gjort detta :) Bilden är hämtad från nätet och konstnären heter Alastair Heseltine. Ett träd av ved har han gjort, visst är det vackert :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0