Ormvråk och fiskgjuselänk

 
Ganska ofta ser vi ormvråkarna flyga i cirklar över vårt hus
 
 
De är mäktiga och har ett härligt skri
 
 
Den här gången lyckades jag få några bilder också, kul :)
 
 
Enligt min fågelbok så kan man se på teckningen att det här är en vuxen fågel.
 
 
 
 
I dag har jag också sett en fiskgjuse ute vid Parnassen som fångade en fisk :)
 
Och så har jag fått tips om ett fiskgjusepar i Estland som just har lagt ett ägg som de ruvar. Det som är speciellt med det här fiskgjusparet är att man kan följa dem live vi länken här nedan. Jag har tittat flera gånger och sett både ägg, ruvning och hur föräldrarna flyger ut och in ur boet, det är jättekul. Hoppas nu på att få se ägget kläckas om någon månad eller så. Prova länken så får du se vad de gör just nu :)
 
 
Lägger till en ny länk där Ilmar och Irma just nu har 3 st ägg som de ruvar ordentligt, sä där blir det säkert ungar någon gång i mitten - slutet av juni :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0