Gräsgrön guldbagge med fler

 
Den här skalbaggen kom brummande över mitt huvud och landade på vårt hus. Jag googlade och det visade sig vara en Gräsgrön guldbagge. Den här var en stor rackare mellan 1,5 -2 cm och den var väldigt fin i sitt metallicgröna skal. De flyger helst i solsken står det och det tror jag de, för då glänser ju lacken och de blir extra vackra :)
 
 
Maskrosor är fina när de är utblommade tycker jag :)
 
 
Och här har vi tjusig en snytbagge :)
 
 
Men vad det här är har jag ingen aning om, än ... Den är bara ca 1 cm stor.
 
 
De här larverna verkar trivas på våra brännesslor så kanske ska de bli fina nässelfjärilar när de blir klara och blir de inte det så har jag ingen aning om vad de blir???
 
 
Det samma gäller för de här larviga larverna :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0