Små söta lamm ...

 
Ja efter att fasanen hade väckt oss så gick vi en tidig morgonpromenad ner till Mälaren. Där hade en stor spricka bildats i vårisen ...
 
 
... och den var riktigt djup. Men det var ingen fara för svag is kunde vi konstatera.
 
 
Så vi gick vidare ...

 
Solen lyste upp vår väg och värmde oss lite grand trots att det var tidigt på morgonen
 
 
Så kom vi äntligen fram till fåren och i år har de fått lamm, flera stycken :) Jag satte hundarna en bit bort sen gick jag fram till fårhuset där fåren och lammen vistades. 
Det här svarta fåret kom emot mig som för att kolla upp om jag var ok eller inte.
 
 
Sen kom den här charmiga damen. Visst har hon en fin teckning, lite ovanlig tror jag, fast jag inte kan något om får.
 
 
Hon kollade in mig ordentligt :)
 
 
Sen var jag godkänd och både får och lamm kom i långa rader :)
 
 
Den här är nog inte så gammal ...
 
 
Inte den här heller ...
 
 
Det var så roligt när de små lammen kom fram ...
 
 
... för de verkade likna mina fingrar vid spenar. De började snutta och nagga lite, jag kunde känna deras små tänder men det gjorde inte ont :)
 
 
Titta vilka supersöta små lamm, undra hur gamla de är, kan de vara syskon tro? Båda har ju ett öra ner och det andra upp :) Men kanske beror det på märkningen att det ena örat hänger ner? Jag har ingen aning och vad spelar det för roll, de är ju hur söta som helst. ♥ Måste dit och hälsa på snart igen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0