Långfredag 2013

 
I dag ville bara Sheila följa med på långpromenad. Cassie ville åka bil med husse :)

 
Isen pressar sig mer och mer upp mot land.
 
 
Den här bilden är tagen den 2 februari i år. Cassie hittade en tennisboll fastfrusen i isen och den gick inte att få loss. Vi har varit tillbaka och försökt få loss den lite då och då men inte lyckats. I dag gick vi dit igen men nu kunde vi inte hitta bollen ...
 
 
... konstigt var har den tagit vägen kan någon annan ha tagit den?
Så småningom kom vi iallafall på att isen, som vi ju redan konstaterat, sakta skjuts uppåt land under vintern så då slutade vi att leta lågt och koncentrerade oss på högt istället, med lyckat resultat. Bollen var fastfrusen högst uppe på iskanten på ett isflak som skjutits lodrätt upp på land (syns ovanför Sheila). Jag lyckades sträcka mig efter den och sen blev det leka av en stund. Och sen när det var dags att gå hemåt så bar Sheila bollen ända hem.
 
 
Men först beundrade vi naturen. Isen är så vacker men jag vågade inte gå där jag vet att det är djupt, tyckte att det knakade och brakade lite för mycket i isen idag.
 
 
Här speglar sig isenblocken så fint i smältvattnet. Tyvärr hade jag inte min kamera med mig utan alla bilderna är tagna med mobilkameran, men det blir hyfsade bilder ändå tycker jag :)
 
 
Nästan som i Arktis :)
 
 
En smal isficka.
 
 
Här är, vid den vackra utsikten, är jag på väg nerför ett högt berg, ville komma ner till isen den här vägen istället för att gå runt på osäker is. Det var jättebrant så Sheila fick vänta här uppe.
 
 
Nu är jag nere ...
 
 
 
...och här är jag på väg upp igen. Sheila och bollen väntar troget uppe på berget :) Väl uppe igen så började vi traska hemåt.
 
 
På hemvägen hittade vi den här fina barkbiten :) ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0