Skrattmåsar i mängder, en havstrut och en and

 
Vi var vid Edsbergs slott den första juni på picknik och där fanns massor av fåglar som bara längtade efter att bli fotograferade :)
 
 
De här skrattmåsarna höll på ...
 
 
... och skrek och tjattrade, de bråkade...
 
 
och snattrade :)
 
 
Men här blev det rast för ett kort tag ...
 
 
... och sen var det dags igen :)
 
 
 - Jag håller utkik efter bröd här uppifrån
 
 
Titta vilka fina fötter de har :)
 
 
En, två, tre, fyra ....
 
 
Den här skrattmåsen ser nästan ut som en duva, en duvmås :) Hon, om det nu är en hon, ser så mild ...
 
 
... och snäll ut. Så vacker :)
 
 
Och här är en Skrattmås i spegelblanka Östersjön, så tjusig.
 
 
- Det är blött om fötterna i dag, och så börjar det dugga också känner jag ...
 
 
Sluta bråka!
 
 
- Jag tar det lugnt medan skrattmåsarna tjattrar, bråkar och skrattar ...
 
 
Härligt med en flygtur då och då ...
 
 
 
 
 
 - Huvudsaken man håller sig nästan torr om fötterna :)
 
 
 
 
- Jag är blyg och vill inte vara med på bild ...
 
 
- Jag vinner flygtävlingen ...
 
 
En stor och stilig havstrut slog sig ned bland skrattmåsarna. 
 
 
 
 
 Nica and easy on vings of love ...
 
 
Den här bilden blev ju inte ett dugg bra men jag tycker det ser så roligt ut med skrattmåsen som ser ut att ramla ner genom luften medan den har full fokus på brödbiten :)
 
 
Och här är det slagsmål om en stor plaskblöt brödbit.
 
 
 
 
En årsgammal skrattmås som provar sina vingar. Såg i fågelboken att skrattmåsarna är bruna och vita som ungfåglar.
 
 
Här var det käk!
 
 
 
 
- Jag tar brödbiten ... - nej det gör jag ...
 
 
 
 
I want to fly like an eagle to the sea,
fly like an eagle let my spirit carry me,
I want to fly like an eagle till I'm free
Oh, Lord, through the revolution
 
Steve Miller band
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0