Skogsnätfjäril eller allmän nätfjäril

 
Bilderna på den här fjärilen är jag faktiskt riktigt stolt över. Här ser man båda ögonen och de är aldeles gråblå och har till och med pupill, fantastiskt, hade ingen aning om att de hade blå ögon :) 
 
 
När jag upptäckte den såg den ut så här.
 
 
Sen började jag prova mig fram och gå runt o fota i olika vinklar. Hade just sett på morgontv på TV4, där de hade besök av fotografen Brutus Östling. Han tipsade lite om hur man kunde fotografera och jag tog honom på orden och fick de här bilderna. Jag är så glad över dem.
 
 
Det roliga var också att fjärilen satt kvar hela tiden som jag smög runt den.
 
 
Den var som en riktig fotomodell :)
 
 
Jag fotade med blixt i motljus så den borde ju bli lite störd tycker man ...
 
 
... men jag tröttnade faktiskt före fjärilen, den satt kvar när jag gick :)
 
 
Se så skyggt söt den är, det ser faktiskt ut som den tittar på mig :) Tack söta lilla fjäril för dessa bilder ♥
 
Den här fjärilen som alla andra fjärilar genomgår fyra olika stadier; ägg, larv, puppa och till sist den vuxna fulländade fjärilen (imago).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0