Mindre tåtelsmygare

 
 Mindre tåtelsmygare är en fjärilsart som tillhör familjen tjockhuvuden. 
 
 
Har samma sätt att vila på som ängssmygaren, ena vingparet utfällt som en vanlig fjäril och de andra upp som en fjäril som är på väg att slå ihop sina vingar. En lite annorlunda fjäril som ser pigg och allert ut och gick lätt att fotografera :)
 

 
 
Nu är det flera veckor senare och jag bifogar några nya bilder på tåtelsmygaren. Har fotat massor av fjärilar i sommar och nu har jag ett litet arkiv att ta av :)  Jag har nämligen lyckats få se två tåtelsmygare som parade sig.
 
 
Jag var ute med cykeln och letade fjärilar när jag såg dem på en äng.
 
 
Och det gick ritktgt bra att fota dem, tror inte att de flög ifrån mig en enda gång.
 
 
Rikitgt söta är de med sina stora mörka ögon ♥.
 

Kommentarer
Postat av: Ellepelleeeee

Taskig å döpa arten till tjockhuvuden :P

Svar: :)
None None

2013-07-04 @ 15:36:31
URL: http://lillage.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0