Mindre Guldvinge

 
En sån söt liten fjäril, den har jag aldrig ens tänkt på att den finns förrän jag såg den nu i juli men nu har den blivit en av mina favoritfjärilar :) ♥
 
 
Den är en äkta dagfjäril och tillhör familjen juvelvingar. Jag såg den inte i början av sommaren men nu i slutet av juli har jag sett den ett par tre gånger.
 
 
Se så söta pigga ögon den har :) Först trodde jag inte att det här var samma fjäril men det är det, så här ser de ut på undersidan :)
 
 
Det är en väldigt liten fjäril ...
 
 
... som har ett vingspann på mellan 22 och 34 mm
 
 
De som ni ser på bilderna är nog ett par 22-milimetrare. Här sitter en av dem på en smörblomma och de är ju inte speciellt stora :) Här kan man också se hur olika de 4 vingarna ser ut på över och undersida. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0