Luktgräsfjäril

 
Här har vi tre luktgräsfjärilar, vet inte om det är hanar eller honor.
 
 
Det här är just nu den fjäril jag ser mest av.
  
 
När jag går förbi på ängar och längs vägar med min kamera och letar fjärilar så fladdrar de upp och ofta är det en tre fyra stycken i luften på en gång. Då brukar jag vänta till någon av dem sätter sig still på ett lämpligt ställe ...
 
 
... och så smyger jag fram med kameran och ska just knäppa av, men då (det har hänt flera gånger) flyger en av de andra fjärilarna förbi tätt intill mitt objekt och så är det fotoögonblicket förbi, för då måste nämligen den stillasittande fjärilen också upp och fladdra lite, pust :)
Och då är det bara att börja om från början igen :) ... vänta till någon sätter sig still, helst på en bra plats och så försöka smyga fram försiktigt, försiktigt ... :) Ja roligt och intressant är det att fota fjärilar men också ganska tålamodskrävande, har jag märkt :):)
 
 
 
Att en luktgräsfjäril sätter sig med vingarna utbredda så här har inte hänt så ofta,
mest sitter de med vingarna ihop när jag kommer farande med min kamera. Men man vill ju se hur de ser ut på ovansidan också :)
 
Trodde att det här var en blåvingehona från början men nu vet jag att det är en luktgräsfjäril. Man lär sig hela
tiden :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0