Silverblåvinge

 
En av mina favoritfjärilar, ganska liten och vackert blå. Tror att det här är en hane, honorna verkar oftast vara åt det bruna hållet. 
 
 
Så liten men oj så söt :)
 
 
Jag vet inte exakt vilken sorts blåvinge det här är, har just börjat förstå att det finns massor av sorter men en blåvinge är det iallafall, det är jag säker på :)
 
 
Så här vacker är han på undersidan av vingarna.
 
 
Har undrat länge vad den här fina blåvingen heter och nu är det september och jag inne och redigerar i mitt inlägg som jag gjorde 4 juli, för nu tror jag att jag vet att det här är en Silverblåvinge. Så nu ändrar jag rubriken från Båvinge till Silverblåvinge :) Den tillhör familjen juvelvingar och har ett vingspann mellan 31 och 36 mm. Läser också på Wikipedia att deras larver vårdas av myror :)
 
 
Stilig och vacker är han :) En riktig sommarfjäril ♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0