Skokloster Offshore Race 2013 och helikopterflygning

 
 
... Redan hemma hade jag bestämt mig; I dag ska jag flyga helikopter för första gången :)
 
 
Men först måste vi ju titta lite på båtracet. Det var ganska små killar och tjejer, kanske i 12 års-åldern, som körde de här tuffa båtarna.
 
 
Och här går starten...
 
 
Det var full fart på skoklosterfjärden varv efter varv och här har de gått i mål och är nu på väg in till stranden för att dra upp sina båtar  ...
 
 
Den här Rib-båten kunde man få åka med om man ville ...
 
 
Vackra Skokloster slott.
 
 
När vi tittat på båtarna tog vi en liten promenad i slottsträdgården där äppeltträden dignade av färggranna och saftiga äpplen.
 
 
Det här trädet var helt ihåligt men verkade ändå må bra :) Men eftersom det är inhägnat så väntar man sig nog att det inte kommer att stå i upprätt läge så länge till.
 
 
 Vackra gamla träd finns det gott om här.
 
 
 Men nu var det äntligen dags för mig, Niclas och Elin att sätta sig i helikoptern :)
 
 
 Och här bär det iväg ...
 
 
 Jag fick sitta i fram så jag kunde fotografera ur alla vinklar.
 
 
Vi hade hörlurar på oss med tillhörande microfoner så att vi kunde lyssna och prata med varandra.
 
 
 Nu har vi slottet i sikte ...
 
 
... och Skohalvön ser grön och frodig ut.
 
 
 Vackra Skokloster slott uppifrån luften :) Det trodde jag väl aldrig att jag skulle få se :)
 
 
Här ser man Skokloster slott och kyrka, båthamnen och bilparkeringen där vi parkerade mm.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0