Mitt växthusprojekt är på gång

 
Så här såg det ut i början av sommaren, de fyra tallarna som stod här innan och som var i vägen för mitt växthus  är nu fällda, allt ris är bortforslat och stammarna är klyvna till ved. Steg ett är klart :)
 
 
Här syns lite av det jag beskrev härovan.
 
 
Nu har vi börjat på steg 2. Stubbarna är bortagrävda och en massa jord, så nu har vi ett stort hål med ett lass grus i. Det ska i lite grus till och så ska mitt rör, som vindruvsrankan ska växa i, ner i hålet. För vindruvor med vindruvsklasar som hänger ned från taket, det vill jag ha i mitt växthus :) Sen ska det väl på lite singel eller vad det heter och plattas till lite så det blir platt och sen kanske vi kan börja gjuta grunden.
 
 
Här har vi äntligen fått lite regn också så nu har vi nästan som en liten pool på tomten :) Växthuset är beställt men har ännu inte kommit hem till oss. Väntar med spänning :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0