Isgrotta

 
Isen nuddar molnen ;)

 
Här är några av stenarna infrusna i det stora isblocket som är något högre än vad jag är. Längre ner får ni se en annan fastfrusen stenbumling.
 
 
Is i lager på lager ...
 
 
Här har vassen frusits in i isen
 
 
Stora tunga isblock som rasar omkring mig.

 
Här är stenbumlingen jag skrev om, isen är stark som ni kan se, den balanserar den stora stenen högst upp på iskanten. Vet inte om jag ens skulle kunna rulla den om den låg på marken? :)
Funderar nu medan jag skriver om isen har smält så pass att den har ramlat ner? Det här fotot är taget för 3 dagar sen. Jag får kanske ta en promenad dit och titta ...
 
 
Det är vackert med is även om det är den 14 april i dag :)
 
 
Tror att Sheila har fått nos på en massa små mumsiga harpluttar som ligger här omkring där jag står.
 

 
Här har några stora fina isblock bildat en fin isgrotta, jättespännande :)
 
 
Här på vänstra sidan ser grottan ganska liten ut men ...
 
 
... jag hade lätt kunnat krypa in i den om jag hade vågat men skulle grottan rasa så vore det inte så kul tror jag ...
 
 
...  men jag var bra sugen :)
 
 
En vacker och isig aprildag
 
 
Några istappar har bildats på det väldiga isblockets kant.
 
 
Nice med ice :)
 
 
Grottan är välkomnande från det här hållet också ...
 
 
... och nu är iallafall kameran inne :)
 
 
 
 
Det är kul att fota is som ni kanske märker :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0