Den närsynte bofinken knut

Den här Bofinken satt utanför altandörren och tittade på mig så länge att jag inte trodde att den kunde flyga, men det märkte jag att den kunde när jag försiktigt öppnade dörren :) 
Medan jag fotograferade kom jag och tänka på den här låten :) 
 
Den närsynte bofiken Knut
Det e ljuvligt i skogen en morgon om våren
naaa, det tisslar och tasslar och kuttrar i snåren
och små solstrålar leker titt ut
Där e tofslärkan, trasten å snäppan och staren 
å vid sjökanten stirrar en mört rakt på haren
å den närsynte bofinken knut
 
Plötsligt hörs det ett helvetes dång omkring djuren
det är tv som plötsligt ska ut i naturen
för å göra på djurfriden slut
Där är Linnman och Dalbäck och lampor å sladdar
å tjugo fotografer som kamrorna laddar
mot den närsynte bofinken Knut
 
Genom buskarna vräker sig vässlor å illrar
medan harar och ekorrar skräckslagna kilar
undan filmbussens taktfasta tjut
Där är killen med klappan och skriptan med saxen
å snart kommer Linnman att släppa lös taxen
mot den närsynte bofinken Knut
 
Just då ropar en uv som är vaktpost i skogen
skynda bort medan tv är kvar i naturen
spring åt skogen tills filmen är slut
där flyr lärkor o starar och trastar och harar
och alla åt skogen och livhanken klarar
utom närsynte bofinken Knut
 
Han är ensam och gammal och rätt resignerad
han är van att blir offrad och fotograferad
sen den dagen han gjorde debut
å Linnman å Dalbäck blir glada å visa
å följande Lördag de åter kan visa
den närsynte bofinken Knut
 
Skiven av Hagge Geigert. 
Eva Rydberg sjunger
 
 www.youtube.com/watch?v=D0QZhRCPboo
 
 
Jag hör inte allt som Eva sjunger och hittar ingen text på nätet så jag har kanske skrivit fel här och där men hör av er om ni kan texten så skriver jag in eller byter ut orden :) .... sex dagar senare ...... Nu har jag fått hjälp så nu ska alla orden vara på plats. Tack för hjälpen :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!
Ska använda denna text till en avtackning av en kollega. Tack för att du tagit dig tid att skriva ner den!
Orden som fattas är : "tolv fotografer" och "filmbussens"
Anna :-)

Svar: Hej!
Kul att du hade nytta av texten och tack för de saknade orden :)
None None

2013-04-26 @ 13:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0