Fågelmataren blev fågelbur

.
Min nya fågelmatare som har plexiglas på båda långsidorna såg ut så här när jag kom hem en dag.
.
Fågelmaten var slut och på något sätt hade den här Blåmesen tagit sig in där fröna annars förvaras. Kanske såg den ett gott frö och kröp under plexiglaset och sen var den fast.
.
Jag tog ett kort på den lilla krabaten som blev ganska så rädd när jag närmade mig, men sen öppnade jag taket och släppte ut den och då flög den så glatt iväg och satte sig tillrätta i björken bredvid. Där satt han sen och såg på medan jag fyllde på med solrosfrön.
.
Nu när jag sitter här och skriver ser jag att det är dags att fylla på igen, de är bra på att äta mina småfåglar ... ♥
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0