Osynliga små lyckofrön ...



Jag planterar i dag små osynliga lyckofrön, vilka de här fina fröna som jag hittade på min fönsterbänk under en vissen Gerbera får symbolisera. Visste inte att de hade så vackra frön :)

Hoppas nu att dessa små frön ska få gro under gynnsamma förhållanden så att de får sprida lycka och glädje till alla jag känner och slutligen, som vackra fulländade blommor få skänka er värme och kärlek genom hela vårt kommande år, 2012.

Sen, vid blomningens slut i takt med att 2012 går mot sitt slut, önskar jag att den nu slokande, gamla blomman tillsammans med den ljumma vinden får sprida nya små frön in i år 2013. Och att de sen växer upp och fortsätter att blomstra för att sen sprida nya lyckliga små frön vidare till släkt och vänner i många, många år och generationer framöver ... ♥
På det viset kommer mina små frön jag planterar i dag att leva vidare i all evighet, iallafall i min fantasi :)


Hm... var kom dessa ord ifrån hm ..... ??? Tror att det var bilden som satte fart på fantasin :) Ta det som ni vill, en del kanske mår illa av allt smörande, som Christer tex., andra kanske tycker att det är som ljuv musik :), och för mig var det, ja inte vet jag, men när orden kom till mig, var jag liksom tvungen att skriva ner dem :)

Hur som helst ...

... ett riktigt Gott Nytt År till er alla ♥

Kram Susann





Kommentarer
Postat av: Monica Kardeskog

Vilken vacker text du skrivit Susann, för mig var det vacker musik :-)kramar Monica

2012-01-02 @ 10:46:57
Postat av: Susann

Tack Monica, du är snäll du ;)

2012-01-03 @ 16:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0