De kom tillbaka ...



Så här såg det ut när jag upptäckte dem. Jag satt och tittade lite på fåglarna för att se vilka som åt av fågelmaten i år. Och helt plötsligt var det fullt av fåglar på marken och inte vilka som helst heller, för det var mina små favoritfåglar, Stjärtmesarna som var i farten igen :)

Jättekul, trodde mer att det var en tillfällighet att jag fick se dem förra året men så kom de tillbaka i år igen :)



Så då var jag ju tvungen att ta några kort igen :)



De blev skrämda en gång när hundarna blev sugna på fågelmat och gick dit. Så då flög de iväg, men jag tog in hundarna och gick och ställde mig aldeles still några meter i från maten.



Jag stod still där i minst 5 minuter och så plötsligt kom hela gänget, jag räknade dem och det måste vara minst 12 stycken. Sen stod jag där och bara beundrade dem en stund, de är så fina :)

På annandagen var vi bortbjudna på middag i Rimbo. Vi fick älggryta och vanlijglass med varma hjortron, jättemumsigt.... mmm.... Men hur som helst, det jag skulle berätta var att där matade de också sina fåglar och den här dagen hade de besök av en flock med Steglitzar, jättefina och färggranna små fåglar.
Har aldrig hört talas om eller sett dem förut och tyvärr hade jag ingen kamera med mig, men det var jättekul att få se dem, hoppas de kommer hit någon gång :)


Nu har jag just varit och handlat på mig 20 kg solrosfrön, så nu finns det fågelmat så det räcker ett tag.
♥ Ha det gott :)



Kommentarer
Postat av: Monica Kardeskog

De är väl för söta dessa små stjärtmesar, vore trevligt om de hittade till Jakan också ;-) kramar Monica

2012-01-09 @ 10:30:32
Postat av: Sofia

Susann ♥ tycker du uppdaterar lite dåligt nu för tiden! Kollar din blogg varje dag och blir lika besviken varje gång du inte skrivit något nytt inlägg :( saknar dig min fina gudmor!

2012-02-05 @ 21:44:34
URL: http://sofiiahasselquist.blogg.se/
Postat av: Susann

Hej Sofia!

Fick samma kommentar från min pappa, så jag får väl ta och skärpa mig :) Hur kunde du göra ett hjärta i kommentaren? Hade velat göra ett till dig med, men jag kan inte :( Christer hälsar. Kram :)

2012-02-12 @ 10:15:06
Postat av: Susann

Hej Monica! jag håller tummarna för att de hittar hem till dig, vore kanske kul för Kompis att träffa dem :) Kram

2012-02-12 @ 10:18:57
Postat av: Sofia

Äntligen! Ja verkligen, låter bra tycker jag! :) när du gör ett nytt inlägg kan du trycka på "infoga specialtecken" där finns det massa olika symboler bla hjärtat. Välj det och kopiera det, sen klistrar du in det där du vill ha det :)

Hälsa tillbaka till Christer, kram!

2012-02-13 @ 21:04:44
URL: http://sofiiahasselquist.blogg.se/
Postat av: Anonym

♥ Tack för hjälpen Sofia :) Ha en underbar alla hjärtans dag ♥

Kram Susann

2012-02-14 @ 15:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0