Sidensvans

Äntligen några ganska ok foton på Sidensvansen som jag tycker är en riktigt vacker fågel.
 
 
Fåglarna är stora som starar och kommer ofta flygande i stora flockar. Deras sång är helt underbar.
När jag läser om lätet på Wikipedia så beskrivs det som ett "plingande av silverklockor". En rikigt bra beskrivning tycker jag.
 
 
Sidensvansarna lever av insekter under häckningen och vintertid äter den mest bär och frukt, tex rönnbär, hagtorn och äpplen.


På morgonen när jag är på väg till jobbet så brukar jag gå förbi de här träden med paradisäpplen och där sitter sidensvansarna ibland i stora flockar och käkar. Nu tog jag med kameran och lyckades få med några på bild. Jättekul.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0