Sveriges nationaldag



En härligt varm och solig sommardag, med svenska flaggan vajande lite här och där ....



... och jordgubbar med mjölk och grädde, underbart ♥

Ps. I dag lyckades en liten fågelunge flyga upp i ett träd. Först flög den ur boet och landade på en av trädgårdsstolarna, sen var det lite här och där på marken och jag ville knappt se, för jag var rädd att den också skulle dö. Men sen kvittrade den så fint uppifrån ett träd och då kändes det så skönt att den iallafall lärt sig att flyga, om han kan äta själv har jag ingen aning om. Men jag litar på föräldrarna:)

En arbetskompis berättade att 90% av alla fågelungar dör. Men har de lycksts flyga upp i ett träd är det ganska säkert att de överlever. Ds.




Kommentarer
Postat av: pappa

En svensk flaggas proportioner regleras i lag. Längen bör vara en fjärdedel av stångens höjd. Flaggan kortsida förhåller sig som 10 till långsidans 16. Kortsidans fält är 4 + 2 + 4. Långsidans fält fördelas från stångsidan enligt 5 + 2 + 9. Bra eller onödigt vetande!? Kram :-)

2011-06-10 @ 19:41:27
Postat av: pappa

En fana är fäst vid en handburen stång. Höjd är alltid 100 cm och längd 160 cm. De' du!

2011-06-10 @ 19:57:31
Postat av: Susann

Ja, det kanske kan vara bra att veta, vi har tänkt skaffa oss en flaggstång. Men jag måste nog läsa det en gång till, det var lite hm ...krångligt .... :)



Kram Susann

2011-06-14 @ 20:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0