Terrakottaarmen



I mellandagarna var Christer och jag och besökte Östasiatiska museet och Terrakottaarmen.
Det var riktigt kul att få se några av terrakottasoldaterna på rikigt. Somliga var rikigt stora och andra var små, helt otroligt vilket jobb som har lagts ner på denna arme :o

Här är några bilder :)

















Den här bilden var tog jag på en av skyltarna som fanns inne på utställningen. Tycker den är riktigt härlig.
Antar att de precis har grävt fram de här krigarna, de har fortfarande lite färg kvar på sina rustningar. Den försvinner sen mer och mer, när den kommer i kontakt med luften.
Tycker bilden är riktigt härlig, det ser ut som om de är alldeles yrvakna ..... va, ska vi vakna nu, jag som sov så gott, ... hur många år har vi sovit, ..... öh, var är mitt huvud, .... kan någon hjälpa mig upp, ....  jag känner mig lite ringrostig, .... host, host, jag har jord i munnen, ......vem tände lyset, och var är kejsaren ?????




Utanför museet såg det ut så här. Stockholms fina julgran syns i bakgrunden på mittenbilden, och så är det Af Chapman och ett fint hus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0