En härlig lördagspromenad på mälarisen



Här är vi på väg över åkern, skaren bär oss ibland och ibland inte ... Här på bilden har vi tagit en fotorast.



Sheila ser så snäll och mild ut i blicken på den här bilden :)
Och ser ni i bakgrunden,  solen har smält bort en hel del snö i skogsbacken, känns faktiskt som ett litet vårtecken. Förresten så såg jag en fluga i dag, den satt på altan brevid mig när jag satt och lutade ansiktet mot solen en stund. Men det måste väl ändå vara för tidigt, kanske ville han bara känna lite på solen precis som jag.



Visst är väl det här ett underbart vackert träd .... undrar om det är en Ek. Ska kolla nästa gång.



... istappar kan vara väldigt vackra de med ...



Nu har vi kommit fram till den snöklädda isen.



Först visste vi inte om vi skulle våga oss ut, så vi följde strandkanten, men sen såg vi att det var många ute och gick, så då gick vi också.



Här lade vi till med båten förförra sommaren :)



Det är fint på vintern också ...



Här träffade vi på en hare, han var bara ca 3 meter ifrån oss, innan han tog till flykten. Konstigt att djuren väntar så länge ibland innan de flyr. Vi såg inte honom, men han måste ju ha sett och hört oss långt innan vi kom så nära, tycker jag. Samma är det med vildsvin och rådjur emellanåt, konstigt, men kanske avvaktar de och hoppas på att vi ska byta riktning...

 

Nu började solen att dala, så vi började tänka ut vilken väg vi skulle ta för att komma hem i lagom takt.



Hm ... nästa vik tror jag blir bra.



Så, nu är vi på torra land igen, ...



... aha... en ny stig, den ska vi prova ...



... och titta vad vi hittade .... en jättefin koja :) Det fanns ett vindskydd också lite längre bort, det var byggt av granar det med, och hade nog varit jättefint, men tyvärr var det rasat nu på grund av tyngden från snön. Tror att det är lärare och elever från Naturskolan som har byggt det här.



Nu är vi i björkallén, då är vi snart är vi hemma :) 

Ha de bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0