I dag när jag ...



... satte upp den här talgbollen, så kom en sån här liten gullig Stjärtmes och satte sig mitt emot mig på en gren.
Den var så nära, om jag hade sträckt ut handen hade jag kunnat nudda den. Men innan jag hann pröva så insåg den att den var väldigt, väldigt nära en människa och så flög den snabbt iväg upp på en gren.



Där väntade den tills jag gått därifrån. Väl inne igen tog jag fram kameran och smög fram till fönstret och tog de här korten. Kanske är det just den här Sjärtmesen som jag såg djupt in i ögonen :) Så himla sööööt :)
Lite senare flög alla fåglar iväg och strax förstod jag varför de hade blivit rädda.



Det var nämligen den här stora Nötskrikan som kom för att kolla vad restaurangen hade att bjuda på. Han verkade inte så imponerad för han käkade några solrosfrön, sen flög han snabbt sin kos. Kanske var det jag som störde lite också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0